Parodos  /   ARTISTS’ FILM INTERNATIONAL 2024
Paroda

ARTISTS’ FILM INTERNATIONAL 2024

2024.08.07–2024.09.09

„Solidarumo nereikėtų tapatinti su parama. Kad būtume solidarios, mus turi sieti bendri interesai, įsitikinimai ir tikslai, dėl kurių galėtume susivienyti ir kurti seserystę. O parama gali būti paprasčiausiai atsitiktinė. Ją galima suteikti ir taip pat lengvabūdiškai nebeteikti. Su solidarumu yra kitaip, jis reikalauja tvaraus ir nuolatinio įsipareigojimo.“ – bell hooks 

 

„Artists’ Film International 2024“ (AFI) yra tarptautinė meninink(i)ų filmų sklaidos platforma, kurią 2008 m. įsteigė Londono „Whitechapel“ galerija. Nuo įkūrimo pradžios prie AFI programos organizavimo prisidėjo 32 tarptautinės meno institucijos. Alternatyvios platformos pagrindas – nehierarchiniai, ribas kvestionuojantys ir bendradarbiavimo pagrindu sukurti kuratoriniai modeliai. Reaguodama į pasaulyje aktualias temas AFI skatina kolektyvinę veiklą ir tarpkultūrinį dialogą, ragina keistis idėjomis ir perspektyvomis, suteikia galimybę menininkams ir menininkėms pristatyti savo kūrinius tarptautinei auditorijai.

 

Šiais metais programą organizuojantis Londone įsikūręs šiuolaikinio meno centras „Forma“ pakvietė 15 meno institucijų atrinkti naujausius meninink(i)ų filmus solidarumo tema. Solidarumą suprantant kaip kolektyvinę pasipriešinimo, bendrumo ir tarpusavio priklausomybės formą, penkiolikoje AFI’24 filmų nagrinėjami solidarumo poreikio, siekimo ir įgyvendinimo būdai mikro- ir makrolygmeniu. AFI’24 filmų programa provokuoja radikalią vaizduotę ir stiprina bendrumo patyrimą.

 

Šių metų AFI programoje Sapiegų rūmai pristato Deivido Vytauto Aukščiūno videokūrinį „filled up, torn open („užpildytas, suplėšytas) (2022–2024 m.). Šis filmas pulsuoja tiršta vaizdinių įvairove, pradedant 3D vaizdais, kompiuteriu generuota animacija ir perpanaudota, kitų filmuota medžiaga (angl. found footage). Kūrinyje pinasi religiniai ir mitologiniai įvaizdžiai, šiuolaikinės interneto tendencijos ir popmuzikos motyvai. Filmo algoritminė struktūra atspindi šiuolaikinį vaizdų pertekliaus kontekstą, tačiau įvairių nuorodų ir įvairios kilmės vaizdų mišinys neleidžia likti pasyviam ir skatina aktyvią žiūrovo kūnišką reakciją. Ją dar labiau sustiprina siužeto pagrindą sudarančios bevardžių veikėjų artumo paieškos, kurios ir priartina filmą prie šių metų solidarumo temos. Aukščiūno videokūrinyje pabrėžiama būtinybė aktyviai dalyvauti kolektyviniame pasaulio kūrime, o pojūčių sintezė siūloma kaip metodas šiam tikslui pasiekti.

 

2024 m. AFI programa startavo liepos 4 d. „Crawford meno galerijoje Korke, Airijoje. Per artimiausius metus bus pristatyta AFI’24 partnerių institucijose visame pasaulyje: 

 

„Argos audiovizualinių menų centre Briuselyje, Belgijoje; „Ballroom Marfa Teksase, JAV; Afganistano šiuolaikinių menų centre, veikiančiame egzilyje Frankfurte, Vokietijoje; Belgrado kultūros centre Serbijoje; „Forma Londone, Jungtinėje Karalystėje; „Fundación PROA Buenos Airėse, Argentinoje; Bergamo šiuolaikinio ir modernaus meno galerijoje (GAMeC) Italijoje; LACE Los Andžele, JAV; „MMAG Foundation Amane, Jordanijoje; „Project 88 Mumbajuje, Indijoje; „Tramway Glazge, Škotijoje; „Tromsø Kunstforening Trumsėje, Norvegijoje; „Neuer Berliner Kunstverein Video-Forum (n.b.k) Berlyne, Vokietijoje.

 

Sapiegų rūmuose AFI filmų programa bus pristatoma penkias savaites nuo rugpjūčio 7 iki rugsėjo 9 dienos. Kiekvieną trečiadienį keičiama trijų filmų paroda veiks pirmo aukšto Šiaurinėje galerijoje. Filmai bus rodomi nepertraukiamai rūmų darbo laiku. 

 

Parodos lankymas nemokamas.



  • Paroda „Artists’ Film International 2024“. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024“. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024“. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • COLLECTIF FAIRE-PART. „PERSĖDIMO BELAUKIANT“ („L‘ESCALE“, 2022). Videofilmas, garsas, trukmė – 14’00”. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Caterina Erica Shanta. „Kai nebelieka“ („En Ausencia“, 2023). Videofilmas, garsas, trukmė – 26’37”. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Rana Nazzal Hamadeh. „laisvės šauksmas“ („we would be freer“, 2023). Videofilmas, garsas, trukmė – 8’00” (pirmame plane); Ingrid Bjørnaali, Maria Simmons and Fabian Lanzmaier. „Žemės kūnai, irstanti masė“ („Land Bodies, Decomposing Mass“, 2023). Videofilmas, garsas, trukmė – 22’33” (antrame plane). Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Deividas Vytautas Aukščiūnas. „užpildytas, suplėšytas“ („filled up, torn open“, 2022/2024). Videofilmas, garsas, trukmė – 8’51”. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024”. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024”. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024”. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024”. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • COLLECTIF FAIRE-PART. „PERSĖDIMO BELAUKIANT“ („L‘ESCALE“, 2022). Videofilmas, garsas, trukmė – 14’00”. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė
  • Paroda „Artists’ Film International 2024”. Sapiegų rūmai, Vilnius. Fotografė: Emilija Filipenkovaitė

Programa

Filmai

COLLECTIF FAIRE-PART

„Persėdimo belaukiant“ („L’ESCALE“, 2022)

Filmą pristato „argos“ audiovizualinių menų centras, Bruselis, Belgija

COLLECTIF FAIRE-PART, „Persėdimo belaukiant“ („L’ESCALE“, 2022). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autoriams ir „argos“ audiovizualinių menų centrui.

BAHAR ARFAN

„Iš Gvantanamo kalėjimo iki rugpjūčio 15 d.“ („From Guantanamo Prison Until August 15, 2023)

Filmą pristato Šiuolaikinių menų centras Afganistane, tis egzilyje, esantis egzilyje Vokietijoje, Frankfurte

Bahar Arfan, „Iš Gvantanamo kalėjimo iki rugpjūčio 15 d.“ („From Guantanamo Prison Until August 15“, 2023). Fotografas: Wais uddinn Mohammadi, Ofenbachas, Vokietija. Visos teisės priklauso autorei.

MARY SULLIVAN

„Nematoma linija“ („The Fine Line“, 2023)

Filmą pristato „Crawford“ meno galerija, Korkas, Airija

Mary Sullivan, „Nematoma linija“ („The Fine Line“, 2023). Fotografas: Mickael Do Couto. Visos teisės priklauso autorei.

MILICA RAKIC

„Jei neegzistuotum, būtume tave išradę“ („Red if you did not exist we would have to invent you“, 2021)

Filmą pristato Belgrado kultūros centras, Serbija

Milica Rakić, „Jei neegzistuotum, būtume tave išradę“ („Red if you did not exist we would have to invent you“, 2021). Fotografė: Aleksandrija Ajduković. Visos teisės priklauso autorei.

NADEEM DIN-GABISI

„MASĖ“ („MASS“, 2020)

Filmą pristatoForma“, Londonas, Jungtinė Karalystė

Nadeem Din-Gabisi, „MASĖ“ („MASS“, 2020). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autoriui.

LIHUEL GONZALEZ

„Du žmonės“ („Dos personas“, 2018)

Filmą pristato „Fundación PROA“, Buenos Airės, Argentina

Lihuel González, „Du žmonės“ („Dos personas“, 2018). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autorei.

CATERINA ERICA SHANTA

„Kai nebelieka“ („En Ausencia“, 2023)

Filmą pristato Bergamo šiuolaikinio ir modernaus meno galerija (GAMeC), Bergamas, Italija

Caterina Erica Shanta, „Kai nebelieka“ („En Ausencia“, 2023). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autorei.

CASSILS

„Išgraviruota šviesoje“ („Etched in Light“, 2024)

Filmą pristato LACE, Los Andželas, JAV

Cassils, „Išgraviruota šviesoje“ („Etched in Light“, 2024). Fotografė: Ashley J. Mitchell. Visos teisės priklauso autoriams.

RANA NAZZAL HAMADEH

„Laisvės šauksmas“ („we would be freer“, 2023)

Filmą pristato MMAG fondas Amanas, Jordanija

Rana Nazzal Hamadeh, „Laisvės šauksmas“ („we would be freer“, 2023). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autorei.

AARTI SUNDER

„Nematomi darbuotojai arba keletas aiškių pikselių begaliniame juodų kvadratėlių labirinte“ („Ghost Cut – Some Clear Pixels Amongst Many Black Boxes“, 2023)

Filmą pristato Project 88, Mumbajus, Indija

Aarti Sunder, „Nematomi darbuotojai arba keletas aiškių pikselių begaliniame juodų kvadratėlių labirinte“ („Ghost Cut – Some Clear Pixels Amongst Many Black Boxes“, 2023). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autorei.

DEIVIDAS VYTAUTAS AUKŠČIŪNAS

„užpildytas, suplėšytas“ („filled up, torn open“, 2022/2024)

Filmą pristato Sapiegų rūmai, Šiuolaikinio meno centro (ŠMC) padalinys, Vilnius, Lietuva

Deividas Vytautas Aukščiūnas, „užpildytas, suplėšytas“ („filled up, torn open“, 2022–2024). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autoriui.

INGRID BJØRNAALI, MARIA SIMMONS AND FABIAN LANZMAIER

„Žemės kūnai, irstanti masė“ („Land Bodies, Decomposing Mass“, 2023)

Filmą pristato „Tromsø Kunstforening“, Tromsė, Norvegija

Ingrid Bjørnaali, Maria Simmons ir Fabian Lanzmaier, „Žemės kūnai, irstanti masė“ („Land Bodies, Decomposing Mass“, 2023). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autoriams.

PINAR ÖĞRENCI

„Inventorius 2021“ („Inventory 2021“, 2021)

Filmą pristato „Video-Forum of Neuer Berliner Kunstverein (n.b.k)“ Berlynas, Vokietija

Pınar Öğrenci, „Inventorius 2021“ („Inventory 2021“, 2021). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autorei.

MAUD SULTER

„Jokių Oksbridžo smailių“ („No Oxbridge Spires“, 1994)

Filmą pristato „Tramway“, Glazgas, Škotija (tramway.org | @glasgowtramway)



Maud Sulter „Jokių Oksbridžo smailių“ („No Oxbridge Spires“, 1994). Kadras iš filmo. Visos teisės priklauso autorei.

 

 



PROJEKTO KOMANDA 

 

Kuratorius: Povilas Gumbis

Grafinis dizainas: Vytautas Volbekas, Valentin Duduk

Komunikacija: Denisas Kolomyckis, Aistė Račaitytė, Emilija Filipenkovaitė, Giedrė Ivanova

Techninis įgyvendinimas: Jokūbas Čižikas, Vsevolod Kovalevskij, Antanas Dombrovskij

Vertimas: Veronika Vasiljeva-Niparavičienė

Tekstų redagavimas: Dangė Vitkienė

Projektą finansuoja: Lietuvos kultūros taryba

Informaciniai partneriai: 15min.lt, JCDecaux Lietuva, Echogonewrong.com, Artnews.lt

 

Dėkojame: meno, rezidencijų ir edukacijos centrui Rupert